El programa Treball i Formació ha permès que el Consell contracti un total de 41 persones, en diferents línies, entre Serveis Socials, monitoratge escolar i auxiliars administratius

Les contractacions estan subvencionades pel Servei d’Ocupació de Catalunya i van adreçades a persones en situació d’atur beneficiàries de la renda mínima d’inserció

El Consell Comarcal del Bages ha contractat 11 persones a través de les convocatòries del Programa Treball i Formació del SOC per donar suport als serveis d’atenció domiciliària que s’ofereixen des de Serveis Socials. L’objectiu és oferir oportunitats d’inserció al mercat laboral a persones en situació de vulnerabilitat socioeconòmica així com potenciar el servei d’atenció domiciliària i reforçar els projectes que es desenvolupen als serveis socials dels municipis que col·laboren amb el programa. Les contractacions estan finançades pel Servei d’Ocupació de la Generalitat de Catalunya, el Fons Social Europeu i el Servicio Público de Empleo Estatal.

Durant 6 mesos, 8 de les  persones contractades desenvolupen diferents tasques de suport al servei d’atenció domiciliària: ajut als professionals de neteja que requereix l’àmbit domiciliari dels casos del SAD i suport a la tasca que realitzen els professionals del servei d’acompanyament i companyia a les persones dependents per tal d’alliberar, puntualment, la persona cuidadora habitual. Les altres 3, contractades com a auxiliars administratius, faran tasques auxiliars als serveis socials i col·laboraran amb diversos projectes d’àmbit social.

Les persones contractades provenen dels següents municipis: Artés, Cardona, Callús, Monistrol de Montserrat, Navarcles, Sallent, Sant Fruitós de Bages, Sant Joan de Vilatorrada, Sant Vicenç de Castellet, Santpedor i Súria.

Properament els participants iniciaran uns mòduls de formació. Els auxiliars administratius realitzaran una formació de certificat de professionalitat de tècniques administratives bàsiques d’oficina per tal d’incrementar el seu grau d’ocupabilitat. Els auxiliars de suport del SAD realitzaran un mòdul formatiu adreçats a potenciar les competències transversals: es treballa en l’adquisició de competències digitals per desenvolupar-se amb èxit en l’àmbit personal, social, i en la recerca de feina; la formació també dóna eines per ser capaç de preveure els riscos en el treball i establir accions preventives i de protecció de la salut i minimitzar els factors de risc.

El programa Treball i Formació ha permès que el Consell Comarcal del Bages contracti un total de 41 persones. En la seva línia A, dirigida a persones aturades no perceptores de prestació ni subsidi, ha permès la contractació de 24 persones que fan tasques de monitoratge escolar i 6 auxiliars administratius (5 dels quals són majors de 55 anys amb contractes de 12 mesos). En la línia B, dirigida a persones perceptores de la Renda Mínima d’Inserció, ha permès la contractació d’aquests 8 ajudants dels Servei d’Atenció Domiciliària i de 3 auxiliars administratius de suport als Serveis Socials.

2017-05-15T15:49:19+00:00 dijous, 2 de febrer de 2017|