

- INFINITES:
El material d’Infinites està plantejat des de dos formats: l’exposició i el punt al pati.
L’exposició consta de 12 roll-ups amb diferents conceptes i dos miralls amb frases per la reflexió (opcionalment es pot demanar la dinàmica dels fils de colors).
L’activitat per al punt al pati consta de 12 cartells DIN A3 i els fils de colors.
A partir del 2023 hem ampliat el material que es pot sol·licitar amb un fons de llibres sobre la temàtica que permetrà als professionals de la intervenció juvenil poder disposar d’eines especialitzades.
Els llibres estan distribuïts en funció de les edats als quals s’adrecen.
- JOCS:
- Jocs per la Igualtat
- Jocs educació afectiva i sexual
- BOSSES DE COLORS
- MALETES DE CONTES
- LLIBRES I CONTES CENTRE DE DOCUMENTACIÓ
- MATERIAL PUNT LILA
Dins d’aquest apartat de materials relacionats amb la campanya “Estima la Nit” trobareu a la vostra disposició, aquells municipis que prèviament us hàgiu adherit al protocol i prèvia sol·licitud a través del formulari: formulari per a fer sol·licitud
-
- Cartelleria
- Targetons
- Adhesius
- Preservatius
- Carpa
Dins d’aquest mateix espai us adjuntem el formulari per a sol·licitar la intervenció dels Àngels de nit (parelles itinerants)
Flori Mérida Barrero
93 693 03 63
[email protected]
[email protected]
93 693 03 63 (cita prèvia)
[email protected]
De 9 h a 14 h (de dilluns a divendres).
De 15.30 h a 18 h (dilluns, a excepció del període comprés entre el 15 de juny i el 15 de setembre).
El Servei d’Atenció Integral LGTBI és un servei de caràcter comarcal que ofereix atenció, informació i assessorament de proximitat per a les persones Lesbianes, Gais, Trans, Bisexuals, Intersexuals, a la ciutadania en general, a entitats i professionals, en termes relacionats amb la diversitat afectiva, sexual i de gènere.
Des d’aquest servei també es treballa per l’erradicació de l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia, a través de l’impuls d’accions, campanyes i programes a nivell comarcal.
Aquest servei d’àmbit comarcal va dirigit a la ciutadania dels 29 municipis menors de 20.000 habitants de la comarca del Bages, i en especial a aquelles persones del col.lectiu LGTBI que s’han trobat, es troben o estan en risc de patir alguna situació de discriminació per a motius d’orientació sexual, expressió o identitat de gènere.
També està dirigit a entitats, col.lectius o professionals que treballen per a la creació d’una societat lliure de discriminacions, més diversa i igualitària.
- Atenció, informació i assessorament de proximitat i personalitzat directament relacionat amb la diversitat afectiva, sexual i de gènere.
- Assessorament i acompanyament per a persones LGTBI i familiars, pels recursos especialitzats del territori segons les necessitats específiques.
- Suport i acompanyament per a presentar incidències i denúncies directament relacionades amb una situació de discriminació per motius d’orientació sexual, identitat i expressió de gènere.
- Gestió i tramitació del canvi de nom, pel nom sentit en les targetes sanitàries.
- Informació i divulgació de recursos LGTBI per a entitats, col.lectius i persones interessades.
Servei gratuït i confidencial. Cal concertar cita prèvia mitjançant trucada telefònica o correu electrònic.
Horari d’atenció:
De dilluns a divendres de 09 a 14h
Dilluns tarda de 16 a 18h
Està ubicat a:
C/Muralla de St Domènec, 24 de Manresa, 08241
Tel: 93 693 03 63 – [email protected]
www.ccbages.cat
L’objectiu d’aquesta llei és desenvolupar i garantir els drets de les persones amb una identitat de gènere i/o orientació sexual no normativa (LGTBI+) i evitar situacions de discriminació i violència, per a assegurar que a Catalunya es pugui viure la diversitat sexual i afectiva en plena llibertat.
Si vius o t’assabentes d’un cas de discriminació per raó d’identitat, expressió de gènere o orientació sexual: denuncia.
El projecte INFINITES neix de la cooperació entre el servei de joventut i del SAI del Consell Comarcal del Bages amb la voluntat de crear materials que contribueixin a:
- Conèixer diferents identitats de gènere i orientacions sexuals.
- Entendre la diversitat com un valor positiu i enriquidor.
- Reflexionar sobre la pròpia identitat de gènere, orientació sexual i altres eixos d’opressió o privilegi que ens travessen.
El primer material que presentem ha estat creat durant l’any 2020 i consta d’una exposició itinerant, uns plafons DIN A3 i material per realitzar exposicions, tallers i activitats pel punt al pati.
Serveis:
- Atenció, informació i assessorament personalitzat a la ciutadania, persones LGTBI i els seus familiars.
- Acompanyament per presentar incidències o denúncies relacionades per situació de discriminació.
- Gestió i tramitació de canvi de nom de targetes sanitàries.
- Informació i difusió de recursos de LGTBI.
- Campanyes de sensibilització a l’entorn dels dies internacionals: 17 de maig i 28 de juny.
- Activitats d’educació coeducativa a les escoles.
- II Pla comarcal de LGTBI. Marca les prioritats polítiques en matèria d’igualtat i lluita contra la discriminació per raó d’orientació sexual o identitat de gènere.
Grup Transfamílies

El Grup Transfamílies del Bages, és un espai de trobada de famílies de persones Trans on acompanyar-se mútuament en el mateix procés, debatre i treballar temes d’identitat de gènere des del no judici, el respecte i la confidencialitat. Realitzen trobades durant el transcurs de l’any. Per participar-hi cal enviar un mail prèviament.
Per a més informació hi podeu contactar a través del mail: [email protected]
