S’estableixen noves mesures de protecció per a les persones consumidores

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consum (OCIC) del Consell Comarcal del Bages fa difusió de les novetats introduïdes pel Govern espanyol en matèria de consum per fer costat al conjunt de la ciutadania. Entre d’altres mesures, l’executiu central ha establert que pel que fa als contractes de compravenda de béns i de prestació de serveis que siguin impossibles d’executar, en el marc de l’Estat d’Alarma, els usuaris disposin de catorze dies de marge per anul·lar els contractes subscrits.

Pel que fa a les quotes de serveis regulars (gimnasos, escoles concertades, cursos d’idiomes, etc) s’estableix la suspensió de les quotes fins que es recuperi la normalitat i els serveis es puguin tornar a prestar amb regularitat. També es preveu la rebaixa en la quota si es presten serveis alternatius (online) i aquests són acceptats pels usuaris.

Un dels aspectes que ha generat més dubtes són els viatges combinats. Es preveu que totes les persones puguin recuperar els diners de les reserves, optar per reprogramar el viatge en un termini de dotze mesos o, finalment, si aquesta condició no és possible recuperar la totalitat dels diners també.

Contacte

L’OCIC manté l’atenció telemàtica al conjunt de la ciutadania a través del correu electrònic ocic@ccbages.cat

image_pdfExporta a PDF