El Consell Comarcal del Bages estrenarà a partir de gener nous serveis de suport i assessorament als ajuntaments de la comarca en el marc dels serveis d’assistència tècnica en TIC, administració digital i govern obert.  El Servei de Suport TIC a les Administracions Locals del Consell Comarcal, que actualment té signats convenis amb 17 ajuntaments, “fa una aposta decidida amb la voluntat que els ens locals disposin de models eficients de gestió i relació amb la ciutadania d’acord amb les darreres modificacions legislatives en la digitalització de les administracions”, tal i com explica el conseller de l’Àrea de Suport als Municipis i Consum, Sergi Grau.

 

Recursos del servei

El servei comptarà amb un equip de quatre tècnics informàtics, suport administratiu i una subvenció de 32.000 euros de la Diputació de Barcelona corresponent al període 2021-2023.

 

Suport en tecnologies de la informació i les comunicacions

En l’àmbit del suport en tecnologies de la informació i les comunicacions, es dona continuïtat als serveis existents i es potencien elements en matèria de ciberseguretat.

 

Administració digital i govern obert

El Consell Comarcal també promourà accions per fomentar que els ajuntaments compleixin la llei en matèria d’administració electrònica i govern obert per acostar la ciutadania a l’administració local. Una de les línies de treball serà la de facilitar als ajuntaments l’accés a les dades disponibles a altres administracions, fet que simplificarà els tràmits als ciutadans que, en determinats casos, s’estalviaran d’aportar aquesta informació.  

 

El servei també planteja treballar en la correcta gestió i preservació dels  documents electrònics, arxiu electrònic, en un moment on l’objectiu de les administracions és prescindir del paper en les tramitacions.

 

Finalment, es donarà suport i participarà en la introducció i manteniment dels continguts del portal de transparència de cada ajuntament.

image_pdfExporta a PDF