39 empreses de la comarca participaran en aquesta iniciativa de la Generalitat de Catalunya i la Fundació Alícia que pretén apropar el món rural a la ciutadania.

El programa «Fet al Bages» del Consell Comarcal ha format a 15 empreses per tal que organitzin propostes turístiques de qualitat, de les quals 7 formaran part del «Benvinguts a Pagès».

Durant els dies 9 i 10 de juny la pagesia catalana obre les seves portes a la ciutadania en el que es considera la gran festa del món rural de Catalunya. Es tracta de la iniciativa «Benvinguts a Pagès» que impulsen la Generalitat de Catalunya i la Fundació Alícia, que enguany tindrà com un dels grans protagonistes la comarca del Bages. Fins a 39 empreses bagenques participaran de la iniciativa: 15 explotacions agrícoles i ramaderes visitables, 14 restaurants, 12 allotjaments i 1 activitat complementària. El Bages esdevé de les comarques amb més presència i oferta del «Benvinguts a Pagès».

La iniciativa «Rebost del Bages» del Consell Comarcal s’ha implicat notablement en el projecte i enguany ha format un total de 15 empreses dins del programa «Fet al Bages» per tal d’impulsar la creació d’experiències turístiques de qualitat a través de les visites a explotacions agrícoles i ramaderes, així com a obradors de productes agroalimentaris. 7 empreses participants del programa obriran les seves portes durant el cap de setmana del «Benvinguts a Pagès», culminant així el seu procés d’obertura a la societat i consolidant les propostes turístiques de valor afegit.

El conseller de l’Àrea de Turisme del Consell Comarcal, Josep Canals, ha explicat que «la pagesia forma part de la nostra essència i el turisme és una oportunitat de futur, i amb el Fet al Bages ho unim per aconseguir el progrés social i econòmic de la nostra comarca».

«Fet al Bages» motiva la innovació

Aquesta setmana ha finalitzat el programa «Fet al Bages», organitzat pel Consell Comarcal del Bages amb el suport de la Xarxa Productes de la Terra de la Diputació de Barcelona, que ha tingut l’objectiu de fomentar la innovació turística i les empreses que ho desitgin puguin consolidar un calendari regular anual de visites fixes. En aquesta primera edició del programa s’han realitzat una sèrie de tallers i assessoraments a les 15 empreses participants per tal d’ajudar-les a oferir una experiència turística al visitant i poder integrar la seva oferta als gairebé 80 Punts d’Informació Turística de la comarca.

Els assistents han pogut conèixer al llarg de les quatre sessions del programa els beneficis i l’impacte positiu que representen els seus negocis per al territori, així com el funcionament del sector turístic i el comportament dels consumidors. Un dels aspectes que ha estat més ben valorat pels participants han estat les visites a les pròpies empreses del programa per aprendre de primera mà com innovar en la creació de propostes turístiques.

Des del «Rebost del Bages» es veu aquest programa com una oportunitat per empreses i productors, ja que les visites a explotacions són una nova tendència turística que dona oportunitat als pagesos per a promocionar-se, donar-se a conèixer, potenciar la venda directa i obrir noves línies de màrqueting.

Comparteix

image_pdfExporta a PDF