El Consell Comarcal del Bages i l’Ajuntament de Manresa uneixen esforços per demanar a les entitats bancàries del territori que millorin els seus serveis d’atenció a les persones grans. Les dues institucions han refermat aquest compromís en el marc d’una reunió que ha comptat amb la participació de la consellera de l’Àrea d’Atenció Social Especialitzada, Eulàlia Sardà, i de la regidora d’Infància, Joventut i Persones Grans, Rosa M. Ortega Juncosa. La voluntat és fer costat a les persones grans, sumar esforços i establir una estratègia compartida per reclamar millores a les entitats d’estalvi, que durant els darrers anys han optat per la digitalització de les gestions i el tancament de les oficines, una situació que ha deixat de banda les persones grans.

 

Evitar la discriminació

Tant el Consell Comarcal del Bages com l’Ajuntament de Manresa reclamen “un servei bancari a l’abast de tothom, ja que es posa de manifest la vulneració de drets envers les persones que no tenen suficient autonomia davant de la digitalització dels caixers automàtics i les gestions telemàtiques”, explica la consellera de l’Àrea d’Atenció Social Especialitzada del Consell Comarcal del Bages, Eulàlia Sardà. Els que més en poden patir els seus efectes són les persones grans, les persones amb dificultats per comprendre l’idioma i les persones amb diversitat funcional. És per això que les dues administracions van aprovar respectivament un text en què es posa de manifest la discriminació que pateixen les persones grans, i altres col·lectius vulnerables, en el moment de fer tràmits amb les entitats bancàries. L’Ajuntament de Manresa ho ha fet a partir de la iniciativa de la Plataforma en defensa de les pensions públiques i els drets de la gent gran de Manresa, amb l’aprovació d’una moció per unanimitat, i el Consell Comarcal del Bages a través del Consell de les Persones Grans del Bages.

 

Una quarantena d’adhesions

Es demana als ajuntaments de la comarca, a les entitats de persones grans i discapacitats, als Consells Municipals, als diferents serveis adreçats a les persones grans, a la Generalitat de Catalunya, a la Diputació de Barcelona i a altres Consells Comarcals que s’adhereixin a la iniciativa amb una molt bona resposta fins al moment en què s’han aconseguit una quarantena d’adhesions.

 

La petició, recollida en una carta, s’adreça a les Direccions Generals dels bancs, a les administracions públiques, al Parlament de Catalunya, als grups parlamentaris, al Congrés de Diputats, al Banc d’Espanya i a l’Associació Espanyola de Banca. També a la Generalitat de Catalunya i al Govern d’Espanya. També al Síndic de Greuges i al Defensor del Pueblo.

 

Si sou una entitat, associació, administració, etc., us podeu adherir a la carta a través del formulari drive o bé a través dels correus electrònics tractambe@ccbages.cat o bé gentgran@ajmanresa.cat.

 

image_pdfExporta a PDF