Una periodista i un politòleg s’han incorporat al Consell Comarcal del Bages a través de 2 contractes formatius cofinançats pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) i amb el cofinançament del Fons Social Europeu Plus. En aquest programa hi podien participar joves que faci menys de 3 anys que hagin acabat la seva formació universitària o postuniversitària i que tinguin menys de 29 anys.

El Programa de Contractes Formatius de joves en pràctiques pretén oferir l’obtenció de la pràctica professional, amb la finalitat d’incentivar la contractació de persones joves i que aquestes obtinguin experiència laboral directament relacionada amb els seus estudis i nivell formatiu, introduint-se al mercat laboral i obtenint experiència amb la seva àrea d’estudis.

La consellera de Promoció Econòmica i Desenvolupament Rural del Consell Comarcal, Marta Viladés, ha destacat que “aquest programa ens permet generar oportunitats reals per als joves i fer-ho amb unes condicions laborals dignes”. Viladés ha remarcat que “des del Consell Comarcal del Bages volem contribuir a retenir talent jove al territori i a facilitar que aquesta incorporació al mercat de treball es faci amb acompanyament i qualitat”. Finalment, ha subratllat que “invertir en el jovent és també invertir en el futur del Bages, perquè donar eines i experiència als joves és reforçar el desenvolupament social i econòmic de la comarca”.

Les 2 noves incorporacions treballaran al Servei de Promoció Econòmica del Consell Comarcal, donant suport tècnic en projectes d’ocupació i formació i la comunicació i suport institucional. Es tracta d’una iniciativa que el Servei Públic d’Ocupació de Catalunya ha portat a terme des de l’any 2016, adreçant-se a joves beneficiaris del Programa de Garantia Juvenil a Catalunya, i en la qual s’hi participa des del Consell Comarcal del Bages des del seu inici.

Les 2 persones seleccionades comptaran amb un pla formatiu individualitzat i se’ls assignarà un tutor o tutora que els orientarà i acompanyarà al llarg dels 12 mesos de contracte. Al llarg d’aquest temps, realitzaran tasques directament relacionades amb el seu perfil professional, donant suport directe a cadascun dels Serveis o Àrees on treballaran. Quan finalitzin el programa, les persones joves contractades obtindran la certificació que acreditarà la seva pràctica professional.

image_pdfExporta a PDF