S’impulsaran accions de formació per a les empreses i es treballarà per promocionar el Bages com a destinació de confiança

Després de l’aturada provocada per la Covid-19, el sector turístic del Bages afronta el repte de recuperar l’activitat i adaptar-se a una nova situació en què la seguretat sanitària és la principal prioritat. Per aquest motiu, des de Bages Turisme s’ha elaborat un pla d’acció que inclou diferents mesures per donar suport a les empreses del sector i promocionar el Bages com a destinació de confiança.

Les accions previstes al pla s’estructuren en 5 eixos:

  • Tresoreria, difondre i reclamar ajuts i subvencions disponibles per a grarantir la liquiditat de les empreses, així com incloure el sector turístic a les bases dels ajuts econòmics del Consell Comarcal.
  • Competitivitat, amb tallers i accions de formació que donaran eines a les empreses per innovar i adaptar-se als canvis amb agilitat amb l’objectiu de ser el màxim de competitivies.
  • Promoció del territori, amb el desenvolupament de campanyes digitals segmentades per reactivar l’activitat turística a la comarca, atraure nous turistes de proximitat i posicionar el Bages com a destinació de qualitat, sempre posant en rellevància els trets principals de la comarca: paisatges naturals, rurals, de vinya, cultura, gastronomia local i lluny d’aglomeracions.
  • Proposta de valor, que es focalitza en propostes turístiques que la comarca pot oferir i que s’adapten a les noves tendències del turisme post Covid: aire lliure i natura, autocaravanes, turisme espiritual, de salut i benestar, sostenibilitat, etc.
  • Seguretat i higiene, que vetllarà perquè les empreses coneguin i apliquin tots els protocols de seguretat, així com per comunicar-ho als visitants amb l’objectiu de recuperar la confiança dels viatgers.

Rècord d’assistència a la primera sessió de formació

Aquesta setmana ha tingut lloc la primera de les accions de formació, un taller sobre el turisme després de la Covid-19 impartit per David Esteller, director de la reconeguda consultoria Tourislab. La proposta, que s’ha fet en format de videoconferència, ha estat seguida per 65 persones i ha rebut molt bones valoracions per part dels assistents. El taller ha ofert eines als agents del sector per redefinir la seva estratègia de negoci, innovar i adaptar-se als canvis amb la màxima agilitat.

Per a les properes setmanes s’han programat tres sessions de formació més que, sota el títol “Com afrontar el moment actual i reinventar-se”, s’adrecen a empreses turístiques i agroalimentàries del territori per tal de dotar-los dels coneixements necessaris  per convertir el moment d’incertesa actual en una oportunitat per al seu negoci. Les tres sessions es faran en format on line els dies 25 de maig (“Del mercat global al mercat local. La incertesa com a punt de partida i com a oportunitat: acció, acció i acció”), 27 de maig (“5 indicadors que canvien el teu negoci. El benchmarking: camp de millora”), i 28 de maig (“Si no t’esforces al màxim, com sabràs on tens els límits? Fes-te visible a través del màrqueting. En vendes, menys és més”).

Les sessions aniran a càrrec de Toni Fijo, consultor amb més de 25 anys en el món de l’empresa i amb un ampli bagatge assessorant de manera personalitzada empreses i professionals. La inscripció és gratuïta i cal fer-la a través del web www.bagesturisme.cat.

image_pdfExporta a PDF