Recomanacions de l’Oficina del Consumidor2017-09-22T12:28:38+00:00

L’OCIC alerta d’irregularitats en el tractament de dades personals en els fitxers de morosos

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor explica que s’estan vulnerant els drets d’informació i rectificació de les persones afectades, i ja ha rebut 53 consultes per interposar reclamacions En el cas que [...]

El Consell Comarcal del Bages proposa tallers i píndoles informatives per evitar estafes a la gent gran

Atès l’increment de reclamacions per presumptes fraus sobre compres a domicili, l'OCIC organitza diverses accions de conscienciació per garantir una major autoprotecció financera per part de la ciutadania. El Servei d'Inclusió Social, treballant de [...]

La reclamació de les clàusules terra pren protagonisme en les consultes a l’OCIC

El servei, ofert pel Consell Comarcal, va atendre l'any 2017 més de 2.300 bagencs i bagenques en relació als seus drets i deures en matèria de consum. L'Oficina Comarcal d’Informació al [...]

El Consell Comarcal del Bages aposta pel consum responsable

L’ens impulsa aquest mes de desembre la campanya ‘Practica el consum responsable’, amb l’objectiu de fomentar una actitud crítica envers la publicitat, promoure comportaments que evitin les compres compulsives i sensibilitzar sobre els aspectes [...]

Nou servei d’assessorament individual sobre clàusules abusives en l’àmbit financer

S’atendran les consultes generades per part de les persones consumidores que tinguin relació amb les clàusules terra i altres clàusules abusives relacionades amb els préstecs i/o crèdits hipotecaris. Amb l’objectiu de seguir [...]