Les persones que hagin finançat un tractament a través dels serveis de la clínica odontològica poden denunciar el cas i anul·lar els pagaments pendents

El tancament de les franquícies d’iDental, una clínica odontològica amb establiments per tota Espanya que oferia serveis a preus molt reduïts, ha deixat moltes persones desateses i amb tractaments inacabats. Per aquest motiu l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Consell Comarcal del Bages es posa a disposició dels afectats per tal d’oferir-los suport i assessorament per realitzar reclamacions. El conseller de l’Àrea de Suport als Municipis, Enric Forcada, explica que «casos com aquest són una vulneració flagrant dels drets dels consumidors, és important que s’informin bé i que sàpiguen que tenen l’OCIC a la seva disposició».

L’OCIC explica que les persones que tinguin contractats tractaments dentals en aquestes clíniques i hagin pagat la totalitat o una part de l’import del servei, han de recopilar tota la documentació de la que es disposi (publicitat, pressupost, contractes, factures…) i presentar una denúncia als Mossos d’Esquadra. Amb la denúncia els afectats es poden adreçar a la seva entitat financera per tal d’anul·lar els pagaments amb targeta de crèdit. En cas de pagaments al comptat, s’haurà d’encetar la via judicial.

En cas que s’hagi finançat el pagament amb un crèdit al consum vinculat a la prestació del servei ofert per la pròpia clínica, l’OCIC recomana que els afectats es dirigeixin a l’entitat financera aportant la denúncia dels Mossos d’Esquadra, per demanar l’anul·lació dels càrrecs pendents de pagament al·legant que s’ha produït un incompliment del contracte. Si l’entitat no atén la sol·licitud, s’ha de demanar el full oficial de queixa, reclamació i denúncia. L’entitat financera té un mes per oferir una resposta. En cas que la resposta sigui insatisfactòria, els afectats poden presentar una reclamació a l’OCIC del Bages.

Les persones que es trobin enmig d’un tractament i necessitin alguna intervenció immediata (retirada de punts, infecció, dolor agut…), s’han d’adreçar al seu Centre d’Atenció Primària per tal que el metge de capçalera adopti les mesures adients. En cas de demanar cita amb un altre odontòleg, els afectats li poden demanar un informe complet sobre el tractament contractat a iDental.

L’OCIC recorda que les dades mèdiques pertanyen a cada pacient i tenen ple dret sobre les mateixes. Així, les persones poden sol·licitar el seu historial mèdic per correu electrònic a servicioatencionpaciente@idental.es. Si l’empresa no el facilita en el termini d’un mes, es pt interposar una denúncia a l’Agencia Española de Protección de Datos.

2018-07-06T12:53:02+00:00 divendres, 6 de juliol de 2018|