El Consell i la Diputació de Barcelona han signat un conveni pel qual l’ens comarcal oferirà aquest programa als municipis, una eina de referència per a la gestió dels cementiris municipals.

 

L’aplicatiu GESCEM de gestió dels cementiris municipals creat pel Consell Comarcal del Bages i utilitzat a la comarca ja fa uns anys, es convertirà en una eina de referència per als Ajuntaments de la província de Barcelona, després que la Diputació hagi signat un conveni amb el Consell per fer-lo extensiu als municipis que hagin sol·licitat el Recurs d’Inventari de Cementiris Municipals al Catàleg de Serveis de la Diputació.

 

Aquest dijous, coincidint amb l’onzena jornada de formació i seguiment del projecte de cementiris municipals, que organitza anualment el Consell, s’ha informat als ajuntaments que la Diputació de Barcelona invertirà i col·laborarà en el programa per adequar-lo a la tecnologia actual i fer-lo més accessible a la ciutadania per consultar les seves dades. El Consell espera tenir la versió actualitzada abans de final d’any.

 

Projecte GESCEM

El projecte GESCEM és una eina informàtica que recull les dades relatives als cementiris; distribució dels carrers, la propietat dels nínxols i difunts i permet la gestió àgil i eficient de la informació per als ajuntaments i la consulta de determinades dades per part de la ciutadania.

 

Actualment hi ha 32 municipis catalans que tenen signat el conveni de suport amb el Consell Comarcal i, gràcies a acords de col·laboració amb el Consorci AOC i la Diputació de Barcelona, s’està realitzant l’expansió a municipis de tot Catalunya.

Eloi Hernàndez, conseller comarcal de Comunicació i suport als municipis, ha explicat que “la digitalització de la gestió dels cementiris és un pas més cap a la integració de les noves tecnologies al servei de les administracions, que estan veient incrementada la seva eficiència a través d’aquests nous models de treball” i ha afegit que “un dels objectius és potenciar l’accés als ciutadans amb a fi i efecte de permetre  consultar les seves dades accedint a través de sistemes electrònics segurs”.

 

Primera reunió de la comissió de serveis funeraris

D’altra banda, recentment ha tingut lloc la primera sessió de la comissió d’estudi del serveis funeraris a la comarca del Bages, en la qual es va acordar sol·licitar als Ajuntaments una sèrie d’informació i documentació per poder contrastar les dades de què es disposa i fer una radiografia de la situació a la comarca. Als municipis se’ls ha demanat que detallin si disposen d’ordenança reguladora dels serveis funeraris i si tenen una regulació concreta en el supòsit d’enterraments que sufragui o no la corporació per motius socials.

 

Atès que la Diputació va aprovar el dia 26 de gener una moció de suport als ens locals per elaborar un cens de cementiris i serveis funeraris de tota la demarcació de Barcelona, es va decidir demanar una ajuda tècnica per fer un estudi sobre la viabilitat econòmica i jurídica de crear una empresa pública supramunicipal de serveis funeraris. La comissió també va decidir demanar a les quatre empreses que operen al Bages els costos dels seus serveis.

 

2017-03-14T14:04:47+00:00