La delegada del govern de la Generalitat a la Catalunya Central, Laura Vilagrà, el director de l’ATC, Eduard Vilà, el president del Consell Comarcal del Bages, Agustí Comas, i l’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, han visitat les instal·lacions d’aquest espai que obrirà les seves portes a la ciutadania el proper dilluns 4 de setembre.

Tot preparat perquè la nova Agència Tributària de Catalunya (ATC) a Manresa esdevingui, a partir del proper dilluns 4 de setembre, en una de les seus de referència a la Catalunya Central. Abans de l’inici de l’activitat, les autoritats de diversos òrgans de govern han visitat aquest divendres al matí les instal·lacions, on han fet un recorregut pels diversos espais de l’oficina i han saludat les dotze persones que hi treballaran.

El president del Consell Comarcal del Bages, Agustí Comas, ha remarcat que “la nova oficina és una peça molt important per a totes les polítiques de futur i de recaptació d’impostos; aquestes noves estructures de país es van consolidant al territori i entre tots anem fent passes endavant”.

De la seva banda, la delegada del govern de la Generalitat a la Catalunya Central, Laura Vilagrà, i el director de l’ATC, Eduard Vilà, han recalcat que la seu de Manresa és “una oficina de referència” a la Catalunya Central, ja que no només donarà atenció a Manresa i el Bages, sinó també al Moianès i el Solsonès.

La visita institucional d’aquest divendres s’emmarca en la fase final del desplegament territorial que l’ATC va endegar ara fa 18 mesos, i que culmina aquest dilluns 4 de setembre amb l’entrada en funcionament de les 15 noves oficines de l’Agència arreu del territori. Aquest desplegament i descentralització territorial de l’ATC forma part de l’estratègia de creixement de l’Agència i respon a la voluntat del Govern de la Generalitat de preparar l’administració tributària catalana per a l’assumpció de les plenes competències fiscals.

La seu de Manresa, una de les 15 noves delegacions territorials a tot Catalunya

Les dependències on s’ubiquen els nous espais de l’ATC a la capital del Bages són ocupades per l’Agència en règim de lloguer per un període mínim de cinc anys, renovables cada any fins a un màxim de 10. La nova oficina, d’uns 400 metres quadrats, està situada al carrer d’Alfons XII, número 7. Aquest local va ser seleccionat per l’ATC després d’un concurs públic per trobar un espai amb bona accessibilitat, que se situés dins la trama urbana i disposés d’espais adequats per al seu ús com a oficines administratives i d’atenció al públic.

Les 32 oficines amb què l’ATC comptarà a partir d’aquest mes de setembre, juntament amb els 161 punts d’informació i finestreta única de la xarxa Tributs de Catalunya, representen un total de 193 punts d’atenció i assistència tributària als contribuents, amb els quals l’Agència Tributària de Catalunya s’acosta encara més al ciutadà i guanya eficiència en els serveis que li ofereix, gràcies a una presència més intensa al territori. D’aquesta manera, es consolida una xarxa d’oficines pròpies que possibilita el ple exercici de les competències tributàries arreu de Catalunya. Per a més informació, podeu consultar www.atc.gencat.cat.

Share This Story, Choose Your Platform!

image_pdfExporta a PDF